Köpvillkor
Priser och betalsätt
Varje vara anges med pris inklusive moms men exklusive frakt. När du i kundvagnen valt fraktsätt och betalsätt kan du se det totala priset inklusive moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt. Om du gör en förändring i din order. Dvs. skriver något i fältet Ändringar i ordern återkommer vi med ett exakt belopp för dej att betala.
Om du endast vill meddela oss något, skriv då i meddelanderutan Kommentar till butiken.
Du kan välja på betalsätt :
- Klarna Checkout: Där du kan välja på faktura, delbetalning eller kortbetalning. KlarnaCheckout
- Förskottsinbetala till vårt bankgiro 5911-9529 eller Swish 1233381878. Från Finland eller Danmark kan du betala med Mobilepay 1233381878. Glöm inte att ange ordernummer. Som mottagare anges Guldsmed Kalling AB
- Postförskott. Du betalar när du hämtar ut på Postens utlämningsställe. Pga. Postens bestämmelser kan man enbart skicka som postförskott upp till SEK 10.000
För EU-länder gäller endast kortbetalning. Vi skickar tyvärr ej till Norge pga. deras tullregler för smycken. Fraktvillkor finns angivet i kundvagnen och är beroende av vilket fraktsätt du valt .
Ångerrätt
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar.
I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, kan du tyvärr inte ångra denna specialbeställning om vi redan börjat tillverkningen. Detta sker vanligtvis 4 dagar innan utlovat leveransdatum.
Som specialtillverkad vara är alla ringar med briljanter då vi tillverkar den speciellt till dej på beställning med önskad bredd, yta, stenstorlek, antal stenar, placering etc.
Även hängsmycken med gravyr räknas som specialbeställning.
Exempel:
- Hängsmycken, örhängen, halsband, armband och manschettknappar har alltid 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit varan. Om varan försetts med gravyr gäller dock inte ångerrätten, då vi inte kan slipa bort gravyren och återställa varan till ursprungligt skick.
- Släta standardringar har du 14 dagars returrätt från det du mottagit varan. Standardringar är de släta ringar du kan beställa på internet genom att direkt lägga dessa i kundvagnen utan förändringar. Om ringen har invändig gravyr eller måste ompoleras gör vi avdrag för detta.
- Diamantringar, eftersom du väljer ringbredd, stenplacering eller stenstorlek/antal så kan du tyvärr inte returnera denna då vi tillverkat den speciellt för dej.
- Ringar med din egen text på utsidan går ej heller att returnera då de räknas som specialringar.
När du utnyttjar din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
Läs mer under returer
Vi vill dock först att du tar kontakt med oss så att vi får en chans att rätta till det som eventuellt blev fel. Vi är nämligen mycket måna om att du skall bli nöjd med ditt titansmycke.
Mail: [email protected]
Telefon: 0611-12480
Återvinning
Vi återanvänder inte begagnade stenar eller titanringar.
Anledningen är att man som kund skall veta att det smycke man köper av oss inte givits till någon annan av kärlek eller t.o.m. kanske välsignats av en präst.
Garantier
Trygg e-handel
Vi är certifierade enligt kraven för Certifierad e-handel. Detta gör att du tryggt kan handla hos oss i förvissningen om att vi behandlar dej och din order på bästa möjliga sätt.
Titanringarna
Vi ger dej hela 5 års garanti på ringen. Gäller mot sprickor eller andra defekter i ringens material. Titan är ett hårt material men även titan repas lätt om det kommer i kontakt med något som är hårdare än titan. Därför gäller inte garantin mot repor på ytan av ringen.
Diamanterna i titanringarna
Vi ger dej 5 års garanti på steninfattningarna. Vi garanterar att stenarna ej lossnar ur sina infattningar på 5 år. Garantin gäller ej om stenen krossas, skadas eller får en spricka pga. ovarsamt handhavande. Kvalitetsgaranti bifogas när du köper en ring med diamanter. Garantin gäller även för de örhängen och hängsmycken där vi infattat diamanter. Garantin gäller dock ej om ringen och fattningarna utsatts för kraftigt våld.
Förlängning av garantin
Du har möjlighet att förlänga garantin ytterligare med 3 år efter det att den första 5-års garantitiden gått ut. Sänd oss ringen/-arna så att vi kan se över fattningarna och att stenarna sitter säkert. Kostnaden för detta är 0 kronor, endast rekommenderad returfrakt. Om du olyckligtvis skadat någon infattning får du ett kostnadsförslag på hur vi kan åtgärda fattningen så att vi kan förlänga garantitiden med 3 år.
Denna 3-års förlängning kan du upprepa hur många gånger som helst.
Skicka alltid som värdepost eller rekommenderad post när du sänder ringar till oss.
Övriga smycken
Här gäller ej vår 5-års garanti. Vissa smycken har oäkta stenar och några har limmade stenar. Här gäller vanlig 6 månaders garanti, allt enligt konsumentköplagen.
Reklamera varan kan man göra upp till 3 år från inköpsdatum, men då måste du själv bevisa att felet fanns på varan vid försäljningstillfället.
Läs mer:
Konsumentköplagen förenklad sammanfattning
Konsumentköplagen