Leveransvillkor

Leverans


Aktuellt leveransdatum
(när vi skickar från oss) hittar du på startsidan samt vid varje vara under produktnamnet.
Lagerförda varor skickar vi oftast samma dag som du beställer.
Släta ringar sänder vi normalt på bara någon dag.
Stenringar eller andra titanringar som vi inte har i lager utan tillverkar efter att du beställt skickar vi oftast inom 7-14 dagar.

När får jag försändelsen?.
Det tar nu tyvärr 2 vardagar för Postnord att leverera försändelsen om du ha lägre postnummer än 8200.
Vi ber om ursäkt om Postnords försämring skapar problem för dej.
Till högre postnummer än 8200 tar det som tidigare 1 vardag.

På sommaren är leveranstiden betydligt längre.
Mellan 3 veckor till 2 månader. Anledningen är att många beställer vigsel och förlovningsringar under sommaren. Samt att vi också har uppdelad semester på verkstaden.
Beklagar om detta ställer till det för dej.

Fraktsätt

Du väljer själv fraktsätt i kundvagnen. Det är viktigt att välja rekommenderad försändelse om du vill vara helt säker på att varan skall komma fram. Speciellt viktigt om det är dyrbara varor.
För samtliga fraktsätt anlitar vi Postnord.
Om du väljer brev som fraktalternativ har försändelsen inte leveransgaranti.
Var noga med att ange rätt namn som avsändare då det bara är den person ni skriver på leveransadress som kan lösa ut paketet på postens utlämningsställe.

Fraktkostnader

Brev 36:- (Vid värde under SEK 1.000)
Rek 109:- (Om värdet är mellan SEK 1.000 – 10.000)
Värdepost 250:- (Om värdet är över SEK 10.000)
Postförskott 102:- (Vid ordervärde upp till SEK 5.000)
EU-brev 48:- (Vid värde under SEK 1.000)
EU-rek 180:- (Om värdet är mellan SEK 1.000 – 10.000)

Ej uthämtade paket

Har du valt postförskott, rekommenderat eller värde som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under 14 dagar. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:- Om den ej uthämtade varan är en specialbeställning eller har utförs gravyr kommer vi att debitera dej för att återställa varan i ursprungligt nyskick. Vissa varor som är specialbeställda (inte ingår i vårt ordinarie sortiment) och inte går att återställa kommer att debiteras till full kostnad. Detta gäller bl.a. titanringar med text på utsidan, smycken med egen placering av stenarna eller plattor med gravyr.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt från oss. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Om varan är värdefull, skicka som rekommenderad post. Vi ansvarar ej för försvunna returer.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du, sända eller lämna tillbaka varan till oss i oskadat skick. Om du mot förmodan inte skulle vara nöjd med ditt smycke är det bara att sända det åter till oss med en kort beskrivning av felorsaken. Uppge även fakturanummer.

Ringar med stenar eller utvändig text kan inte returneras då dessa tillverkats efter dina önskemål. Det gäller även övriga smycken som fått en personlig prägel genom gravyr etc.

  1. Om du vill ångra ditt köp och få ersättningen utbetald. Sänd med uppgifter om ditt namn och adress, bank, bankkonto inkl. clearingnummer så överför vi din ersättning direkt till ditt konto.
  2. Om du valt delbetalning eller faktura som betalsätt. Då annullerar vi detta hos Klarna. Ev. kostnad kan tillkomma om faktura redan aktiverats.
  3. Om du vill ångra ditt köp och beställa ett nytt smycke. Gör en ny beställning på hemsidan och välj postförskott eller förskottsinbetalning på betalningsalternativ. Vi skickar då det nya smycket till dej och räknar av det inskickade på postförskottsfakturan.

Enkelt och smidigt: Skriv ut denna pdf-fil och bifoga: retursedel_titansmycken

Vi vill dock först att du tar kontakt med oss så att vi får en chans att rätta till det som blev fel. Vi är nämligen mycket måna om att du skall bli nöjd med ditt titansmycke.

För att se mer info om ångerrätt klicka här
Mail: [email protected]
Telefon: 0611-12480

Kostnader

Om du vill returnera en ring som är graverad inuti tar vi betalt 140:- för att slipa bort gravyren och återställa ringen till nyskick. Du får ej tillbaks pengar för den eventuella gravyr som vi redan utfört. Om ytan fått repor tar vi betalt för att återställa den till nyskick. En ring med text på utsidan kan du inte returnera då denna text inte går att slipa bort. Så var extra noga när du beställer en ring med utvändig text. Frakt återbetalas ej.

Återbetalningsskyldighet

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Frakt räknas inte som en del av varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Du är ansvarig för att varan når oss i oskadat skick.

Se även: konsumentverket om distansavtalslagen & e-handel.

Återvinning

Vi återanvänder inte begagnade stenar eller titanringar. Anledningen är att man som kund skall veta att det smycke man köper av oss inte givits till någon av kärlek eller t.o.m. kanske välsignats av en präst.